Leje af container

0
69

Alt er selvfølgelig relativt, når man snakker om hvor dyre ting kan være. Det man skal bruge som parametre for at finde ud af om det er dyrt, kan være den mængde tid man sparer på at kører det væk selv.

Men vi kender det nok alle sammen. Når først man er gået i gang med et projekt, så vokser bunken med affald. Det kan være affald af forskellige varianter, og det hele skal nok køres på genbrugspladsen, i din lille trailer som ikke der kan være ret meget i.

Men hjælpen er ikke så langt væk som du tro. Det kan hurtigt være fornuftigt at leje en container fremfor selv at skal bruge lang tid på at få kørt det væk.

Affaldstypen er stort set lige meget, det kan være haveaffald, byggeaffald eller noget helt tredje. Fælles for det hele er at det er så meget nemmere at leje en container fremfor selv at skal bortskaffe det.

Hvor nemt er det at leje en container?

Det er faktisk ret nemt. Tryk her for at komme hen til GrusDirekte. De er meget billige og specielt på afhentning af affald er de både leveringsdygtige, men giver også en god service.

De kommer på den aftalte dag for leveringen af containeren, og når du er færdig så kontakter du dem igen, så sender de en vogn der afhenter containeren.

Det eneste det kræver er at du enten har afmærket pladsen der hvor containeren skal stå, eller at du er hjemme når de kommer med den, så du kan få den placeret mest hensigtsmæssigt for dig, i forhold til dit affald.

Er det område bestemt hvem der kan leje en container?

Det er det langt fra. Stort ligegyldigt hvor du bor, så er der altid mulighed for afhentning af dit affald, når du lejer en container. Der vil dog være steder, hvor det kan være lidt sværere end andre steder, men for det meste er der altid en mulighed.

I denne artikel fokuserer jeg dog mest på områderne:

  • Nordsjælland
  • Storkøbenhavn
  • Sjælland
  • Sydjylland
  • Vestjylland
  • Fyn

Da jeg har haft stor glæde af at bruge GrusDirekte, så er det dem jeg har valgt at lave eksempler ud fra.

Hvem er GrusDirekte?

GrusDirekte er et underselskab af det mere kendte DSV. DSV har mange års erfaring idenfor logistik og flytning af store mængder materialer.

For at gøre det nemt for brugeren af GrusDirekte, så er alle priserne faste priser, og de er meget gennemskuelige. Priserne er inklusiv både levering og afhentning af affaldet, samt bortskaffelsen af det.

Der er stort set ingen begrænsninger på hvor lang tid du kan have containeren stående, og det giver dig den fordel at du ikke skal samle affaldet sammen i en bunke på jorden. Ydermere skal du så ikke flytte den samme bunke igen, den dag containeren kommer. Dette sparer dig en arbejdsgang, og sikkert også sparet dig for mange kilo tunge løft i uvante stillinger.

Hvad må der komme i containeren?

Der er ikke rigtig nogle krav til hvad der ikke må komme i containeren du lejer. Det betyder bare at prisen for at komme af med affaldet vil stige. Der er specielt noget affald der vil koste ekstra at komme af med, og det er for eksempel gamle eternit-tage. Der er altid en risiko for at eternit-tage indeholder asbest, og det er der ikke mange der bryder sig om at arbejde med.

Men ellers er der frit slag for at komme det affald i du syntes.

Når du bestiller en container, så skal du oplyse hvilken slags affald du primært vil fylde i den. Dette er muligheden for dig til at få den rigtige pris fra starten af.

Hvilken slags container skal jeg bestille?

Det behøver du ikke tænke så meget over, det skal udlejningsfirmaet nok hjælpe dig med. Det eneste du skal vide, er hvilken form for affald du primært vil fylde i den, og hvor meget det ca vil fylde. Jo mere korrekte disse oplysninger er, jo mere præcis bliver den pris du får på forhånd.

Alt du skal gøre er at kontakte containerfirmaet, så har de alle spørgsmålene klar til dig, det eneste det kræver er at du kan svare på dem.

Hvad siger den lokale vognmand.

For at gøre dit valg nemmere har vi kontaktet en af de lokale vognmænd for at spørge indtil hvad det vil koste at få en container leveret, plus få den afhentet og tømt med lidt forskelligt affald.

Først af alt var det ikke ret nemt at få en pris der var gennemskuelig. Det var mest kørt på timebetaling, og vognmanden kunne ikke helt svare på hvor lang tid det ville tage. Så reelt udsteder man ham en blankocheck, for man aner ikke hvad slutbeløbet ville være.

Ikke nok med at man ikke kunne få en fast pris at vide, så var den oplyste timepris også ret høj. Der skulle ikke ret mange timer til, førend prisen som GrusDirekte tilbyder, var opnået.

Hvad hvis ikke jeg kan fylde en container, men stadig har noget affald?

Dette er der også råd for. Der findes det der hedder Bigbags. Disse kan bruges til affald, og kan afhentes af vognmanden. Det gøres meget nemt, da der er store stropper i siderne af Bigbags, og med en kran, er det nemt og hurtigt at få læsset det på vognen.

Det er heller ikke ret dyrt at benytte sig af denne løsning. Du kan se her hos GrusDirekte hvad det vil koste dig.

Måden det foregår på, er at du enten selv kan hente BigBaggen eller også får du den tilsendt med posten. Herefter fylder du den med det affald du skal af med. Så kontakter du GrusDirekte, og så kommer de og afhenter den for dig.

Kan jeg leje en container til opbevaring?

Ja det kan man godt. Der findes flere firmaer, der har specialiseret sig i det, og gør det rigtig godt. Et af de mest brugte er Boxit, og de kan varmt anbefales. Det er både nemt og meget billigt at benytte sig af at man få et ekstra rum til opbevaring.

Det behøver dog ikke kun være en container man får stillet til rådighed som opbevaring. Man kan også leje sig ind på forskellige depoter. Her kan man leje et depotrum til opbevaring.

Disse løsninger kan være rigtig brugbare i forbindelse med flytninger. Hvor ofte har man ikke prøvet at stå i en flytte situation. Der står man så med alle sine talenter, og ikke ret meget plads. Her kan det med fordel godt betale sig enten at leje en container eller et depotrum. På den måde er der masser af tid til at få malet og gjort ved, inden man flytter ind.

Der er heller ikke nogen begrænsninger i længden af din lejeperiode for en opbevaringscontainer. Om du vil have den stående i 2 uger eller et halvt år, er op til dig.

Kan man få en container til at flytte i?

Det er lige præcis det man kan. Hvem har ikke prøvet at opleve stressen presse sig på i forbindelse med en flytning? Det er både hårdt, forvirrende og kan give anledning til at blodtrykket stiger.

Men hvorfor ikke gøre det nemmere for dig selv. Du kan bestille en container til det samme. Den bliver leveret på din adresse et par dage efter. Herfra bestemmer du selv tempoet du vil flytte i. Du kan stille og roligt gå og pakke dine ting ned. Du har tiden til at stille kasserne ud i den lukkede container. Når dagen for flytningen så oprinder, så kommer der kranbil, og løfter containeren op på ladet, og flytter den hen til din nye adresse. Her kan du så igen i ro og mag gå og tømme containeren. Når den er tømt, giver du firmaet besked, og så kommer de og henter den.

Det er simpelt og sparer dig for en masse unødig stress og deadlines der skal nås på meget kort tid.

Bygselvviden anbefaler

Der skal ikke være nogen tvivl om at vi på Bygselvviden.dk anbefaler dig at bruge en container. Det kan godt vær det koster lidt ekstra, men set i forhold til den tid du ellers selv ville bruge på at kører på genbrugspladsen, så er de penge godt givet ud. Forestil dig det er 30m3 jord du skal have fjernet i forbindelse med en tilbygning på dit hus. Ikke nok med at du skal have gravet det op, du skal også fragte det ud på din trailer. Her skal du så kører det på genbrugspladsen, og læsse det af med håndkraft.

Ingen tvivl om at det vil være pengene værd at leje containere, og sparer på kræfterne til andre projekter.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here